Volgende reis!

16 mei 2013 - Woerden, Nederland

Joehoe, daar zijn we weer! En dat betekent goed nieuws ;-)

We gaan weer op reis! Erg last minute allemaal maar we hebben er zin in. We konden ineens beiden weg van werk, financieel zijn we aardig hersteld van de vorige reis, en we kwamen een mooie last minute tegen.

Zodoende vliegen we morgen via met Etihad Abu Dhabi naar Bangkok. Daar blijven we 1-2 dagen, om vervolgens over land naar Cambodja te reizen. We spenderen daar ongeveer een week aan onder andere Ankor What en de Killing Fields, om vervolgens over land door te reizen naar Ho Chi Minh City (het vroegere Saigon) in Vietnam. Vervolgens trekken we ongeveer drie weken noordwaarts, om aansluitend van Hanoi via Bangkok naar Abu Dhabi te vliegen. Daar blijven we nog een dagje plakken want je komt er toch langs). 16 juni landen we in Dusseldorf en zit het avontuur er weer op!

We zijn nu druk met pakken (al hoeft er per reis minder mee) en het regelen van onverwachtte dingen. Zo kwamen we erachter dat Steven’s paspoort niet lang genoeg meer geldig is (dus spoedpaspoort aanvragen), en blijk je het visum voor Vietnam niet zomaar aan de grens te krijgen. Vanmiddag dus even naar de ambassade in Den Haag en hopen dat het lukt. Anders moeten we in Bangkok of Cambodja dat gaan regelen, en ik kan me zo indenken dat het dan net wat minder soepel gaat dan in Nederland ;)

Vluchtnummers en -tijden voor de fanatieke volger:

Amsterdam - Abu Dhabi vluchtnr EY 0078 vertrek 22:00, aankomst 06:35

Abu Dhabi - Bangkok vluchtnr EY 0408 Vertrek 08:40, aankomst 18:05

Bangkok - Abu Dhabi vluchtnr EY 0403 vertrek 08:35, aankomst 11:55

Abu Dhabi - Dusseldorf vluchtnr EY 1997 vertrek 08:35, aankomst 13:40 (uitgevoerd door Air Berlin)

Ja, je ziet het goed. Vertrek van Amsterdam, aankomst op Dusseldorf. Open-jaw heet dat, is niet populair, en dus goedkoop. Daarnaast stunt Etihad sowieso momenteel als promotie voor de nieuwe lijndienst naar Schiphol. Ze zijn daar gisteren mee begonnen, dus we zijn pas de 3e vlucht eigenlijk. Wel leuk. Etihad is een prima maatschappij overigens, een van de beste ter wereld. Gesponsord door de oliedollars van de Emiraten, dus mooi, lekker en luxe allemaal. Ze verdienen in ieder geval geen cent aan onze tickets haha.

Wat gaan we allemaal doen? Nou, the usual stuff natuurlijk! Goedkoop bier drinken, het avontuur opzoeken, op straat eten zonder ziek te worden, verdwalen, een wandeltochtje doen, ass-prints achterlaten op het strand, misschien nog ergens een duikje doen, foto’s maken, bruin worden, vies worden, lekgestoken worden, etc. Lekker weg, het avontuur tegemoet.

Iets waar we enorm naar uit kijken, en de hoop erop al min of meer hadden opgegeven. Met de wens om dit jaar te gaan settlen (huis kopen enzo), en Steven die een studie op wil pakken en niet zomaar vrij kan krijgen, zat een reis er wellicht niet meer in. Maar net zoals de vorige keer vielen de puzzelstukjes ineens als verrassingen uit de hemel precies in elkaar. Kansen moet je maken (of ze komen je aanwaaien), en dan moet je er ook vol voor gaan toch? :) Dus zo zaten we afgelopen vrijdagochtend in Londen (weekendje weg nog voor Ramona dr verjaardag) ineens een vlucht naar Bangkok te boeken. Enthousiast, maar ook beseffend dat het allemaal wel erg snel ging, sneller dan dat onze gedachten en wensen echt goed op een rijtje stonden. Maar lastminute betekent op=op, dus daar was geen tijd voor. Gelukkig hadden we daarna nog 4 dagen de volle tijd om alles te bedenken en het een en ander uit te zoeken. En nu gaat alles goed komen :) Morgenavond vertrekken we!

Groetjes van ons

1. Liesbeth:
    16 mei 2013
    Toe maar! Geweldig plan - goede reis en geniet ervan! Hoor jullie verhalen graag. Groetjes,
    Liesbeth
  2. Annelies & Jos:
    16 mei 2013
    Veel plezier en weer veilig thuis komen
  3. Chris:
    En, gelukt met paspoort?

Veel plezier stelletje avonturiers! :)