Sydney!

21 september 2011 - Sydney, Australië

Zoals beloofd gister hierbij het tweede deel!
Zoals ik gisteren al schreef kwamen we na een redelijke vlucht in het prachtige Sydney aan. Dankzij de nagenoeg perfecte aanvliegroute hadden we downtown Sydney al enigszins gezien voordat we geland waren. Heerlijk om zo binnen te komen vliegen!

Na een lange rij chinezen en een chagrijnige douanebeambte overleefd te hebben kon de tocht naar het hostel beginnen. Door handig te reizen met het goedkope overheids-openbaar vervoer ipv de private company konden we weer dat dollars besparen, altijd fijn!

Het hostel stond gelukkig nog op zijn oude plek en er was ook weinig veranderd, lekker thuiskomen dus! Na ff gechilled te hebben zijn we even richting supermarkt gegaan om een halve kilo kangaroo en wat andere lekkere dingetjes te halen. De rest van de middag weinig gedaan want ’s avonds moest er flink gedronken worden!

Q-dance, een evenement-organisator in Nederland van wie wij veel feesten bezoeken had dit weekend een festival in Sydney, Defqon. Dat was ook min of meer de reden dat we alles zo gepland hebben haha. Anyway donderdagavond was er een meeting in de stad met alle Nederlanders, dus dat was het doel van de avond. De andere dutchies in ons hostel die erheen gingen hadden we snel gevonden dus lekker makkelijk. Afijn het bier vloeide rijkelijk, het was donders gezellig en Sydney heeft geweten dat we er waren haha, erg vet!

Aangezien we vrijdag lekker brak waren, zijn we na het uitslapen (toch best vermoeiend dat reizen en 8 uur tijdsverschil) richting strand gegaan. Helaas was de zon al achter de wolken verdwenen toen we op Bondi Beach aankwamen! Maar dat mocht de pret niet drukken eigenlijk. Onder een handdoekje (tegen de frisse wind) hebben we lekker van elkaar, het strand en de mensen genoten. Ook nog lekker een rondje gelopen en schitterende foto’s gemaakt van de prachtige avondlucht. I love it here!

’s Avonds niets meer gedaan want zaterdag was Defqon! Een fantastische dag met schitterend weer en donders gezellig met alle Nederlanders. Ik heb een report geschreven over de hele dag dat jullie hier kunnen vinden: http://www.djguide.nl/reviews.p?idreview=1177 dus ik zal hier niet alles herhalen ;-)

Aangezien we zondag wederom brak waren (hoe verrassend) zijn we maar weer naar het strand gegaan, deze keer Manly Beach. Ook daar waren we wat aan de late kant dus meer rondgelopen en op de rotsen geklauterd dan in de zon gelegen. Maargoed no worries, we hebben straks na Nieuw-Zeeland vast nog wel meer tijd om te luieren op het strand.

Maandag was dan eindelijk de dag om eens goed de toerist uit te hangen. Na een tip van een vriend hebben we de gratis guided tour door het centrum gedaan. Een studentje van 23 vond het twee jaar geleden tijd worden iets te doen aan die dure guided tours en heeft een eigen bedrijfje opgezet waarmee ze dus 3 uur lang toeristen meeneemt door het centrum. In principe gratis maar het idee is natuurlijk dat je haar zo veel betaalt als dat je het waard vond. Een heerlijke mooie instelling vind ik, helemaal top! Dusse als je in Sydney bent, allemaal die walk doen ;-)

De walk zelf was leuk en interessant, en had ook voor mij (voor de derde keer in Sydney) absoluut meerwaarde. Ze wist leuke dingen te vertellen en dingen aan te wijzen die ik zelf niet gezien had. Helemaal top :-)

We eindigden op een uitkijkplatform in de haven bij de Harbour Bridge en het Opera House, briljante views natuurlijk. Ik was er niet weg te slaan haha.
Ook niet bij het Opera House trouwens, wat we daarna van dichtbij zijn gaan bekijken. Het is zo’n supermooi gebouw! Geen enkele hoek of blik is saai, architectonisch geweldig en gewoon prachtig mooi. Geloof dat ik wel 100 foto’s gemaakt heb in dat half uurtje hehe.

Daarna even lunch gehaald bij de supermarkt voor een paar dollar, ontdekt dat mijn favo museum verbouwd wordt en dus dicht is (balen) en koers gezet naar de botanical gardens. Hier hebben we lekker rond geslenterd, de enorme vleermuizen bekeken en cockatoo’s gespot. Nouja niet alleen gespot, Ramona heeft er twee op haar schouders en een op haar hoofd gehad haha. Erg grappig!

Als afsluiter van de dag heb ik haar meegenomen naar een prachtige landpunt in de baai van Sydney waar je zowel het Opera House als de Harbour Bridge prachtig kunt zien. Ook hier was de zonsondergang weer mooi aangezien het lekker weer was, helaas zakte de zon niet achter de brug langs in het water (daarvoor moet je echt het water op met de ferry ofzo). Maargoed mooi was het wel!

Gisteren wat rustiger aan gedaan, ook weleens lekker. Nouja rustig, we hebben uiteindelijk nog 9,5 km gelopen hehe. Eerst heen weer naar een winkelcentrum om een slaapzak voor Nieuw-Zeeland te halen en daarna de Harbour Bridge half over gestoken. Erg hoog en dus een beetje eng voor mensen met hoogtevrees (zoals ik) maar the view over de haven en het Opera House zijn echt fantastisch. Zie de foto’s als ze online staan!

Helaas waren we niet propperly dressed om een of andere dure bar in te komen voor de gratis views vanaf de 47ste verdieping, maar dat proberen we volgende keer nog wel een keer!

Goed, Sydney in een notedop haha. We vliegen straks naar Nieuw-Zeeland, gaan op het vliegveld slapen op wat geld te sparen en morgenochtend de camper ophalen. We gaan 9 dagen op het Noorder-eiland rondcruisen en iets van 22-23 dagen op het Zuidereiland. Ik zal in die dagen ook mijn verjaardag vieren! Weer eens wat anders haha. Maar we hebben erg veel zin in de hele tocht! En op Defqon een meisje ontmoet wat weer een vriendin van een vriendin van ons is ook, die ons ook nog een dagje ofzo mee op pad neemt. Leuk! :D

De 23ste leveren we de camper weer in en de 24ste vroeg in de ochtend vliegen we van Christchurch terug naar Sydney. Dan wordt het tijd om werk te gaan zoeken.. Mijn hoofd staat helemaal niet naar werken maar het is niet anders! We doen redelijk zuinig maar het geld gaat toch wel hard genoeg zo op vakantie helaas ;-) Maar gelukkig zitten we dan wel weer in het fantastische Sydney!

Die vibe hier, de sfeer, de mensen.. Ik vind het zo fantastisch! En het is zo’n ontzettend mooie en levendige stad, zo goed voor toeristen en zoveel leuks te doen. Geef mij een permanent visum en een baan en ik blijf meteen hier haha. Voel me ook enorm thuis moet ik zeggen, zo leuk hier! I’m a lucky guy to be here! En Ramona natuurlijk ook haha.

Maarre Sydney wordt denk ik nog beter als we terug zijn haha. Het is nu nog lente hier, wat betekent dat het om 15.00 al aardig begint af te koelen en het om 18.00 donker is. De dagen zijn dus nog wat kort enzo, daar hebben we ons al een paar keer in vergist hehe.
En alhoewel het deze week lekker warm was, is het ’s avonds echt te koud om in een t-shirtje en korte broek te lopen, meestal komen we ’s avonds als ijsklontjes terug in het hostel haha. Ach, so be it!

In Nieuw-Zeeland is het nog nu een stukje kouder (overdag 15, ’s nachts eerder richting 5) dus we zullen het misschien nog wel wat koud hebben af en toe.. Maar dat geeft niet, het land is mooi genoeg! We gaan lekker veel natuur bekijken, misschien nog een dag skiën of snowboarden, skydiven, zwemmen, vissen, duiken, gletsers op en af, tropische stranden bekijken, dolfijnen en walvissen zien… enz enz! Geen idee of alles lukt, maar het kan in ieder geval wel daar! En het WK Rugby is ook nog bezig, daar krijgen we vast ook nog wel iets van mee haha. Leuk leuk leuk allemaal!

Anyway nu even de laatste dingen doen en dan richting vliegveld! Aangezien we daar een camper hebben en meestal in de fucking middle of nowhere zijn zal er wel weinig internet zijn, dus even wat minder online. Sms’en naar mijn ozzie nummer kan denk ik wel, mailen natuurlijk ook maar antwoord zal iets langer duren. Maar als we weer online zijn volgt er ongetwijfeld weer een blogje!

Foto’s houden jullie tegoed voor nu want daar hebben we vandaag geen tijd meer voor denk ik. Misschien op het vliegveld maar ik heb geen idee of we daar stroom en snel genoeg internet zullen vinden..

Afijn, gegroet, wij gaan zo op pad naar het land wat zo ongeveer het verste van Nederland af ligt!

Liefs Steven en Ramona

PS: aanmelden voor automatische mailtjes hier kan nog steeds! Er staat een veldje aan de rechterkant (beetje bovenaan geloof ik), daar even je mailadres invullen! Daarna krijg je nog een bevestigingsmail met een linkje erin waar je even op moet klikken dacht ik :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Martin:
    21 september 2011
    Leuk om weer te lezen. goede vliegreis en heel veel plezier in Nieuw-Zeeland.
    Ik hoop dat er op het vliegveld stroom en internet is voor de foto's en anders zien we ze later..

Have Fun!!

Groetjes!!!!!
  2. Malissa & Evan:
    Hey Lieverds...

Wat een mooie verhalen! Goed te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! (als ik dit lees, krijg ik ook zin om weg te gaan ui NL haha) Het weer kan bij jullie wel fris zijn, maar hier is het echt koud en nat :-( Zijn jullie Bart nog tegen gekomen op Defqon? Misschien kan hij jullie de volgende maand helpen aan een baantje? Ik zou zeggen... Eerst nog maar even lekker genieten van de rondreis saampies! Doe voorzichtig en hoop snel weer wat van jullie te horen. Mis jullie, maar echt super leuk om bijna dagelijks een berichtje te lezen op FB.

Have fun!!

X Malis & Evan
  3. Ciel:
    21 september 2011
    Hoi Ramona en Steven, heb het goed in dat mooie Nieuw Zeeland! Daar heb je veel aan een fleecevestje als het fris of winderig is.
    Liefs, Ciel
  4. Dan:
    21 september 2011
    Ik ben zo jaloers op jullie ;-)

Het schrijven gaat je goed af, van wie heb je dat toch een beetje geleerd? :)

Je hebt me zodanig geïnspireerd met je eerste (en nu dit) avontuur, dat ik waarschijnlijk/hopelijk in december en/of januari en/of februari ook die kant op ga/wil...

Veel plezier, ben benieuwd wat voor baantje je daar gaat vinden! Mag je trouwens wel werken met je visum?

Groet,
    Dan
  5. Annelies & Jos:
    21 september 2011
    Hoi Steven en Ramona, na een weekje zon (zonder internet!) haken we nu pas in op jullie site.
    Mooie verhalen, zo geschreven dat je als lezer de beelden voor je ziet en bijna erbij aanwezig bent. We leven mee met jullie avonturen, geniet ervan en wij genieten er thuis van. Veel liefs!