Regular life

3 november 2011 - Sydney, Australië

Yoo, daar zijn we weer! ;) Even geleden alweer maar we hebben dan ook weinig boeiends gedaan. In het kort: strand geweest (Bondi, goddelijk lekker), 1x uit geweest (was ok), verhuisd, appartement gevonden, 3x van kamer gewisseld in het hostel, kluisjes naar boven gesjouwd, onkruit gewied en verder druk met werk zoeken. Niet al te boeiende dagen dus qua activiteiten.

De schamele hoogtepuntjes waren het strand, en het peperdure biertje in een kneiterdure bar op de 47ste verdieping van een van de lokale wolkenkrabbers hier. Hoe kom je daar terecht? Tip van een tourguide hier, en netjes kleden. Nouja netjes.. casual was gelukkig al voldoende. We hebben verder niets bij dus daar moesten we het maar mee doen haha.
Alvorens we naar die toren zijn geweest hebben we een poging gedaan de perfecte foto te scoren, namelijk de ondergaande zon achter de Harbour Bridge. Voor degenen die mijn fotoboek van Australië 2009 hebben staan: zie achterkant!

Maar helaas waren we te laat haha. Wel een leuk stukje rondgevaren door de baai hier met de schemer en later nacht over Sydney vallend. Damn wat een prachtige stad is het toch! Niet alleen overdag dus, maar ook als de lampjes aan gaan heeft het iets speciaals, iets magisch.. iets indrukwekkend, die hoge gebouwen met aan de voet daarvan het mooiste gebouw ter wereld (als je het mij vraagt). En aan de andere kant die brug, die aan de ene kant eigenlijk best lelijk is, maar toch ook weer indrukwekkend groot en mooi. Haat en liefde haast die brug, maar de liefde wint het toch. Als we vanuit ons appartement de bus nemen naar de city zie je ‘m al af en toe tussen de huizen door steeds dichterbij komen enzo en dat blijft vet. Die dingen vervelen nooit.

Maarre ons appartement dus. Een vriend van vrienden van Ramona zit hier al een paar maanden en ging toevallig net zijn appartement uit. Buitenkansje voor ons! We zitten hier 10 minuutjes van het strand (relaxed, rustig, surfers en het echte Australië), winkeltjes om de hoek, veel meer het lokale leven (alleen maar Ozzies) en verder lekker rustig. ’s Middags de zon op ons balkonnetje, en gek genoeg is het hier bijna altijd beter weer dan het 10 km verderop gelegen centrum van Sydney. En voor de volledigheid vliegen de pagegaaien die je in Nederland alleen in kooitjes vliegt hier gewoon in het wild rond hehe. En voor de senioren uit de oorlog zit er hier vlakbij een soort casino. Wij als locals mochten ook naar binnen, allemaal oude mannetjes hehe.

Verder is het een prima appartementje, we zouden het zo uitgekozen kunnen hebben voor in Nederland haha. Alleen de room mates ontbreken nog. Als we allebei werk hebben kunnen we het ons wel veroorloven om samen te blijven, maar das zonde van het geld en de tweede slaapkamer! We zoeken dus nog maar even door. Veel succes heeft het nog niet gehad maar dat ligt aangetwijfeld aan de vraagprijs.. Maar elke dollar die onze flatmates extra dokken hoeven we zelf niet te verdienen, dus we blijven nog maar even duur denk ik.

Werk zoeken valt tot nu toe wat tegen. Er is veel, maar eigenlijk ook weer niet. Veel bomen, veel bos, maar die ene mooie boom is lastig te vinden. We reageren veel maar de rest van Sydney ook dus meestal hoor je niet eens wat. Ramona lijkt inmiddels onder de pannen te zijn ( de twee uurtjes proefdraaien werden een hele dag. EDIT: aangenomen!!), Steven is vandaag bij een recruitment bureau langs geweest maar die boden niets concreets aan.. We blijven doorzoeken! Het werk is er vast wel, het is even een kwestie van geduld.

Maargoed, Sydney.. Het blijft een bijzondere stad. We zaten aan ons biertje in die toren, neer te kijken op de stad die langzaam voorbij schoof (de bar draaide rond), en ons te realiseren dat we toch maar gewoon in Sydney, Australië zijn. Aan de andere kant van de wereld, ver weg van huis en nog lang niet naar huis. We zaten ons te realiseren hoe toen in juli – augustus ineens de puzzelstukjes op zijn plek vielen, en BAM! amper een maand later zaten we in Sydney. Best bizar eigenlijk, en vooral voor Steven ook best wel een heftige periode. Wekenlang weinig om happy over te zijn, en ineens veranderde alles in no-time! Puzzelstukjes zat en ineens paste alles en na 1 brainstormsessie tijdens het koken en met al aardig wat bier achter de kiezen in elkaar en was het plan geboren. Een gesprek wat ik niet snel meer zal vergeten hehe..

En nu zitten we er weer. Ik (Steven) had nooit kunnen denken dat ik zo snel weer terug zou zijn (het was 2 maanden van tevoren nog niet eens concreet maargoed) Vorige keer trok ik de spreekwoordelijk deur achter me dicht met het gevoel dat dit niet de laatste keer zou zijn, maar zo snel? Nee, dat had ik niet gedacht. Meer zoiets van ‘hopelijk ooit weer eens’, van meer durfde ik niet te dromen. Soms kan ik het nog steeds niet echt bevatten, het lijkt onwerkelijk. Dan moet ik even uitzoomen op Google Maps om het echt te zien haha.

Maar ook voor Ramona is het bijzonder, die had een paar jaar geleden ook niet gedacht dat ze ooit met mij naar Australië zou gaan. En zo hebben we allebei onze “hè, best bijzonder dit!”- momentjes. Maar ook rare momentjes hoor. Dan zit je ineens aan je eigen keukentafel te eten en moet je de afwas nog doen enzo.. Weg backpackers-gevoel! Ineens is dat dan weer het normale leven.. Best wennen, al gaat dat gelukkig snel.

Maar goed, alles is dus eigenlijk anders dan wanneer je echt de backpacker aan het uithangen bent! Maar das ook wel weer een goede ervaring. En hoe cool is het als je kunt zeggen dat je in Sydney gewoond en gewerkt hebt? Lijkt mij in ieder geval supertof :)

De planning voor de komende dagen / weken is niet al te spannend. Verder settelen qua werk en woning, vrije tijd besteden op het strand of in the city, bladiebla. Het volgende echt vette zal waarschijnlijk Stereosonic wel worden, een groot festival op het Olympic Parc waar we heengaan als onze vrienden in Nederland lekker staan te knallen op Qlimax. Wij lekker buiten in de zon en zij binnen vanwege de winter haha, apart.

Anyway, talk to ya soon, en iedereen dank voor de altijd leuke reacties! Altijd weer iets om naar uit te kijken :)

Liefs van ons

1. Dion:
    3 november 2011
    Dromen die werkelijkheid worden, heerlijk toch!

Lekker blijven genieten en vooral blijven posten, vind het erg leuk om te lezen;)
  2. Ciel:
    3 november 2011
    Hi Steven en Ramona, Mooi om weer te lezen! Settelen in Sydney is zeker mooi voor op je cv, maar is vast ook wel lekker want jullie doen zoveel indrukken op. Dan kunnen alle ervaringen alvast wat meer een plekje krijgen in jezelf en raak je niet overvoerd met nieuwe indrukken. Ik zal duimen voor een lekker baantje voor Steven ;_)

Liefs,
    Ciel
  3. Thijs:
    3 november 2011
    Leuk weer om te lezen, en succes met het vinden van een baan en Ramona met het werk wat ze nu heeft.
  4. Martin:
    Hi Peeps,

Super leuk weer om te lezen. je leest er echt zo doorheen elke keer en in gedachten lijkt het soms wel of ik naast jullie loop en leef als ik het zo lees.
    Ramona in ieder geval heel plezier alvast bij je nieuwe baan en voor steven nog even volhouden maar er komt vast wel wat moois op je pad.

Dat het bij jullie zo lekker weer is dat is wel vreemd inderdaad als je er zo over nadenkt. Jullie slaan gewoon lekker een winter over (heerlijk).
    Hier hebben ze een kleine istijd voorspeld dus dat belooft wat.
    Heel veel plezier in jullie appartementje en ik hoop dat jullie voor de kosten snel andere mensen vinden voor de 2e slaap kamer.

Groeten vanuit Nederland!!

Martin
  5. Hark & Muts:
    3 november 2011
    Toch best bijzonder dat jullie daar nou gewoon WONEN! Echt bizarre gedachte eigenlijk! En op één of andere manier lijkt het alsof jullie daar al definitief blijven wonen ofzo, zo positief en zo perfect als het allemaal klinkt, echt mooi om te lezen!
    Genieten!
  6. Ulrike:
    3 november 2011
    Wat heerlijk een eigen huisje en Ramona een job! Zat me van de week toevallig af te vragen of jullie er niet zullen blijven wonen, zo goed klinken jullie verhalen. Blijf lekker genieten van elkaar en die super mooie stad Sydney.
  7. Annelies & Jos:
    3 november 2011
    Wel weer terug komen hoor!
    Jullie moeten het niet al te leuk gaan vinden daar!
    Geniet en succes met het werk en met het vinden daarvan!

Liefs, papa en Lies.
  8. Loes:
    4 november 2011
    Lieve Ramona en Steven,
    Wat een positieve ervaring. Sydney klinkt inspirerender dan Woerden. Maar ik hoop wel dat jullie terug komen, geniet nog even, groetjes Loes
  9. Stan:
    4 november 2011
    Je verhaal doe me een beetje denken aan de tijd dat ik net in Canada woonde. De eerste paar maanden erg vermoeiend om de hele dag Engels te spreken. En dat rare vakantie gevoel, terwijl je toch gewoon moet werken of werk zoeken. Dit kan niemand meer van je afpakken en ik heb ook geen moment spijt gehad.
    Groetjes en geniet,
    Stan
  10. john annegarn:
    11 november 2011
    fijn dat jullie het zo goed maken in Sydney.Een mooie en drukke stad en een pracht haven.Jammer dat ik jullie toen der tijd niet kon ontvangen en heb geen telefoontje ontvangen toen jullie in NZ waren.Liesbeth heeft mij jullie "Link" gestuurd,zou ben ik een beetje op de hoogte,hoe of alles gaat met jullie.Ik zal blijven lezen hoe het met jullie gaat in de volgende maanden???Cheers Jan.