Ramona's blogje

14 september 2011 - Sydney, Australië

Hoi lieve mensen,

Hier eens een eigen gemaakt berichtje van Ramona, gek he ;)
Ik ben niet zo goed in schrijven als Steven, maar vooral voor mijn kant is het weleens leuk om een bericht van eigen makelarij te hebben denk ik.

Om te beginnen zijn we na vele voorbereidingen en soms moeilijke momenten van afscheid nemen vertrokken vanuit Amsterdam richting Bangkok. Waar we een jaar geleden oon maand geweest zijn, had graag nog even een stokje sate van de markt gehaald, maar dat bewaren we voor het eind van onze reis. (wat zijn die stokjes zo van de BBQ op de markt toch heerlijk)
Na een overstap richting onze volgende bestemming de hoofdstad van Taiwan, Taipei aangekomen te zijn kunnen we 2 dagen de stad verkennen, daar aangekomen hebben we de bus naar het metrostation genomen, een 2 dagen reizen kaart gekocht en op zoek gegaan naar het hostel.
Achteraf kwamen we er achter dat we het verkeerde hostel hadden geboekt, er waren er 2 met dezelfde naam, de één was vlak naast het station, maar we hadden dus de andere die midden in het drukke oude gedeelte van de stad lag.
Nu is het ook het regenseizoen, dus we werden verblijd met een fikse regenbui toen we uit de metro stapte. Na 10m minuten wachten zijn we toch maar op zoek gegaan naar ons hostel. We hadden een kaartje gekregen, maar die klopte niet echt. De mensen praten daar ook geen engels dus dat was aardig lastig om te vinden, maar na een klein uurtje hadden we het dan eindelijk gevonden. Even inchecken, en op naar onze kamer waar we wel toe waren aan een slaapje want ik had erg slecht geslapen in het vliegtuig, we hadden voor de eerste nacht maar een 2 persoonskamer geboekt. Het was een heel grappig kamertje met beneden een tafeltje en een patat-tv, met een trapje moest je naar boven voor ons bed, gelukkig met airco, want het is daar stikbenauwd in taipei. 35 graden, hoge luchtvochtigheid, en af en toe een bui, heel apart. Wel supervriendelijke mensen daar.

Na wat gechilled te hebben zijn we de eerste avond naar een nightmarket even verderop gegaan, waar ik mijn hart kon ophalen, want daar hadden ze leuke kleding en sieradenwinkeltjes en natuurlijk mijn favoriete eten aan de weg met BBQstokjes (L) en ze hebben daar veel lekkerder fruit dan in nederland. Dus ik denk aan de vitamientjes familie :P 's avonds nog wat geinternet en wat spelletjes gedaan. Terwijl we eigenlijk best moe waren van het reizen en het tijdverschil (het is hier volgens mij 6 uur later dan in nederland) gingen we toch pas om een uur of 3 slapen, en 's ochtends om 11 uur moesten we alweer uitchecken, ik kwam er dan ook pas om 5 voor 11 uit en was nog steeds moe.
De planning voor die dag was om naar het vroegere hoogste gebouw van de wereld, het allergrootse gebouw staat nu in dubai, waar we vorig jaar al een x zijn wezen kijken.
Het was een hele mooie wijk, met verschillende g rote en apart gebouwde gebouwen,fonteinen en parken. We besloten ook om eens een kijkje te nemen helemaal bovenin het gebouw, en wat ben ik blij dat we dat gedaan hebben, echt een supermooi uitzicht over de hele stad en we hadden een mobiele tourguide. We zouden nog naar een grote shoppingmall gaan, maar dat werd ons te laat dus die hebben we overgeslagen. Later op de middag zijn we nog naar een tempel geweest, maar daar hadden we meer van verwacht.
Gelukkig konden we nog lekker gratis douchen in het hostel voordat we gingen vliegen en hebben dit x maar de taxi genomen (wat we eigenlijk niet willen doen omdat we natuurlijk zo weinig mogelijk willen uitgeven) maar het was dan ook maar omgerekend een kleine 3 euro ongeveer. Ik heb nu al enorm last van me voeten, normaal doe ik op vakantie meteen een pedicure behandeling, maar daar heb ik zelfs nog geen tijd voor gehad. Ik heb wel een grotere koffer gekocht vandaag, me eigen koffer zat propvol en kreeg hem bijna niet dicht. Heb nu een heeeele grote waar ik lekker alles zo in kan gooien, ideaal :) en hij heeft ook nogeens van die handige wieltjes waardoor die lekker verticaal kan rollen. Taiwan was leuk voor 2 dagen, maar zou er nooit naar op vakantie ofzo gaan.
IK heb me in taiwan echt als een buitenlander gevoeld, er was geen europeaan te vinden. Dat heb ik nooit eerder meegemaakt!

Nu op weg naar Sydney. Weer een nachtvlucht, dus weer weinig slaap voor mij helaas. Nu ik dit schrijf ligt Steven alweer te pitten. Nu ben ik gelukkig de laatste paar weken ook weinig gaan slapen, dus zit heerlijk in het ritme.. Special thanks to Martin :p
Nou ik ga maar proberen te slapen, heb ook wel slaappillen bij, maar daar blijf ik liever vanaf.

Groetjes, en een hele dikke kus aan iedereen.

1. Martin:
    15 september 2011
    Hey! Wat een super leuk verhaal. Het klinkt alsof jullie het wel naar jullie zin hebben. En sorry dat je in dat ritme zit :P ik dacht dat je er maar beter aan kon wennen :D hahaha. 1 kleine troost misschien, ik heb de afgelopen dagen nog nooit zo slecht geslapen. En als je terug komt moet je natuurlijk ook nog weleens een nachtje kunnen wakker blijven. Dus niet zo lui worden als al die mensen in australië :P

Dikke XXX en groetjes aan Steven
  2. Omi en Opi:
    15 september 2011
    Dit was weer een fantastisch verhaal.Wens jullie nog veel avontuurlijke reizen en hoop dat alles naar wens verloopt.
    We kijken weer uit naar de volgende blog.
    Ramona en Steven nog heel veel reisgenot en pas goed op jullie zelf.
    groetjes Omi en Opi.
  3. Marvin:
    15 september 2011
    Stefona! Super om van jullie allebei jullie ervaringen te lezen! Ik volg ze weer op de voet! Geniet ervan! Groetjes!
  4. Muts en Hark:
    Heuj!
    Leuke blog hoor! :D
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen en mezelf lekker jaloers te maken haha.

Fijne reis en onwijs veel plezier op Defqon natuurlijk..
    Geniet van al dat moois! ♥

Liefs Muts en Hark
  5. Stan:
    15 september 2011
    Hi, wat een uitgebreid verhaal! Dat hou je vast geen 6 maanden vol. Je hebt ongeveer hetzelfde weer als wij in India hadden, goed dat jullie gevlucht zijn. Gaan jullie de brug nog beklimmen in Sidney? Alleen daarvoor zou ik al die kant op gaan. Verder gewoon een fietsie huren en lekker genieten.
    Groetjes, Stan
  6. Ciel:
    19 september 2011
    Hoi reizigers, een mooie lange blog heb je geschreven Ramona! Veel plezier in Sydney op het event en dan gewoon overdag ff de oogjes dicht doen, dan kan je het weer lekker laat maken.
    Groetjes, Ciel