Big update

14 december 2011 - Sydney, Australië

Goedemiddag! Het is alweer een tijdje stil geweest dus we kruipen maar weer eens in de digitale pen!

Maar eerst: het goede nieuws! Het restant van de fotografische samenvatting van Nieuw-Zeeland staat eindelijk online :)

Deel 4: onze reis langs de westkus van het Zuidelijke eiland via de plaatsen Murchison, Hokitika en Franz Jozef.  http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2735070023374.2142362.1456021796&type=1&l=f4f009ae2c
Deel 5: Wanaka, Queenstown, Milford Sound en Glenorchy
Deel 6: Dunedin, Abel Tasman National Park en Steven’s verjaardag:

Om maar met het goede nieuws te vervolgen, hier is alles goed :) Appartementje is weer tiptop nadat de loodgieter geweest is, verder veel werken en af en toe nog wat leuks tussendoor doen.

Wat ons appartement betreft.. zie onderaan voor linkje naar foto’s :)

Werken
…moet natuurlijk ook gebeuren! Steven werkt nu in een coffee shop, zoals je die haast op elke hoek van de straat hebt en dan ook nog een stuk of 10 per winkelcentrum. Hij neemt orders op, kassa-werk, de boel serveren en eten, milkshakes en koffie maken. Lekker veelzijdig dus en gelukkig nog wel leuk ook. Heel iets anders dan hij thuis normaal doet maar dat maakt het juist wel leuk.

Ramona werkt bij dezelfde shop, en daarnaast ook nog bij een andere tent waar ze voornamelijk serveerster is. Doordat we bij die ene tent samen werken en zelf mogen schuiven met de uren kunnen we lekker veel uren maken, wel zo fijn.

Foto’s van de coffeeshop waar we allebei werken, wederom zie onder.

Maargoed, we zijn aardig gesettled dus. Beetje te goed eigenlijk, we hebben besloten nog wat langer weg te blijven, tot mei. Bij Steven’s nieuwe werk zijn ze akkoord en ook de mensen die nu in onze huizen wonen waren er vanzelfsprekend blij mee, dus niets houdt ons meer tegen! ;) We hebben onze vluchten inmiddels al gewijzigd. 16 april vliegen we van Sydney naar Bangkok, we pakken nog een klein weekje Thailand mee en vliegen dan 26 april ’s nachts naar Amsterdam, waar we diezelfde 26 april om 09.00 landen. En dan zit ons avontuurtje erop.. Best wel een gek idee… Lopen we met onze troep de aankomsthal in, en dan is het gewoon pats allemaal voorbij. Blut, berooid, depressief, tig fantastische ervaringen rijker! Waar we dan ook wel een flink tijdje op moeten zullen teren, dus we gaan nog maar even goed genieten!

Plannen
We zijn van plan tot half – eind januari te blijven werken en het hele land rond te rijden. Waarmee dan? Met de camper die we gisteren gekocht hebben! We waren al van plan om er een te gaan kopen, maar toen onze huisgenoten hun zoektocht met succes beëindigd hadden, en we dus mooi van hun opgedane kennis konden profiteren ging het snel. Naar de car market geweest om wat ideetjes op te doen, de lokale Marktplaats goed in de gaten gehouden en 4 dagen later hadden we een camper! Een busje uit 1995, 260k op de teller (das vrij weinig voor dit land) en hij loopt op lpg (wat misschien wel $1000 aan brandstof gaat schelen). Er staat een houten frame achterin wat tevens een bed is, verder is ‘ie qua uitrusting wat kaal maar we hebben nu dus wel de mogelijkheid en het budget om zelf de spullen aan te schaffen die we nodig hebben en ook willen hebben 
Foto’s van het busje: zie de link onderaan wederom.

Afijn helemaal rond dus, en Azië skippen we dus grotendeels omdat Australië toch net iets meer een once-in-a-lifetime opportunity is. Dat ligt nou eenmaal een stukje dichterbij enzo en dat scheelt toch!

Gevoelsmatig zouden we trouwens het hele visumjaar (tot september) wel weg willen blijven eerlijk gezegd, maar dan zitten we hier in de winter, missen we in Nederland de (festival)zomer en gooit Steven zijn nieuwe baan weg. Voorlopig is dat dus nog wel even een brug te ver.
Maar ja, je weet het nooit.. We hebben het zo naar ons zin hier, zitten prima in ons appartement, werk gaat goed, en Australië en Sydney zijn gewoon zo fantastisch.. Het weer, de mensen, de vibe, zoveel toffe, gave dingen om de hoek.

Ik (Steven) was laatst naar een sollicitatiegesprek (niets geworden verder) en daarna via tig mooie uitkijkpunten en de Harbour Bridge naar het centrum gelopen, lekker door de stad slenteren, gewoon in Sydney zijn, genieten van de mooie gebouwen, de zon, het relaxte sfeertje, het metropolische tempo wat er toch ook wel is. Zo gaaf gewoon dat dat allemaal zo makkelijk kan, dat het bij wijze van spreken allemaal zo om de hoek is!
Dat je met de bus ergens heen moet, en tijdens het wachten op je overstap gewoon even tien stappen linksaf kan zetten om de Harbour Bridge weer aan je voeten te zien liggen.. I love Sydney!!!

Ik had laatst voor het eerst weer dat gevoel dat ik in 2009 (de vorige keer) in de laatste weken ook had. Dat gevoel van "nee, ik wil niet meer naar huis, ik wil hier blijven". Tot nu toe had ik dat nog niet gehad en vond ik het wel ok om na een paar maanden weer terug naar Nederland te gaan, maar dat is een beetje weg haha. Ik zou misschien wel liever zo lang mogelijk blijven.
Dankzij de strenge visumregels kan dat vooralsnog sowieso maar tot 15 september 2012 (tenzij we 3 maanden op een boerderij in the middle of nowhere gaan werken ofzo, dan krijg je dispensatie) maarre.. Ik schrok wel een beetje van dat gevoel. Had het niet verwacht.

Festivals
Ja, ook die pakken we hier af en toe nog mee. In september dus naar Defqon geweest (voor een impressie hiervan, check een stukje van de aftermovie! Zie http://www.youtube.com/qdancedotnl#p/u/1/_p7r8OiDrew ) en vorige week zijn we naar Stereosonic geweest. Was wel leuk festival maar we hadden er toch wat meer van verwacht. Dat komt misschien doordat het niveau in Nederland zo enorm hoog is maargoed.. Steven heeft er nog een report voor geschreven, zie http://www.djguide.nl/reviews.p?idreview=1193.

En een paar dagen later zijn we als bonus nog naar een discotheekje in de stad geweest maar onze favoriete dj, Armin van Buuren, een exclusief avondje deed! Een van de beste nachten van het jaar was dat, echt supervet. Voor details wijs ik jullie wederom door naar een report: http://www.partyscene.nl/news/reports/2011/report_armin_van_buuren_metro_theatre_sydney
Je moet wat hè als je geen geld over hebt voor de kaartjes ;)

Maargoed, ik ga weer afsluiten want we moeten kerstborrelen op het werk. Merry Christmas!!

Liefs Steven & Ramona

Klik hier voor foto’s van ons (ietwat rommelige) appartement, de camper, ons werk (en mijn kaalgeschoren kop) http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2735202306681.2142369.1456021796&type=1&l=955d9013c7

1. Monique (van cosmo):
    14 december 2011
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben in Sydney! Hier regent... regent... en regent het. Geniet maar lekker daar van al de mooie dingen! Veel plezier. Groetjes van Monique
  2. Ciel:
    14 december 2011
    Hi Steven en Ramona, wat heerlijk dat jullie het zo fijn vinden daar en die camper is een geweldig idee! Leuk om de foto's van nu te bekijken, jullie aan het werk in de coffeeshop. In het appartement zeker alle zooi aan de kant geschoven? :-) Ziet er best opgeruimd uit. Het is hier nog steeds meer herfst dan winter, de temperatuur klopt niet. Wordt of is het al lekker warm in Sydney? Heb het goed en veel liefs! Ciel
  3. Omi en Opi:
    Hallo allebei,
    Weer een schitterend verhaal van jullie.Petje af.Jullie doen mij denken aan het verhaal van Gullivers Reizen.Zie jullie nog eens gaan emigreren naar Australie.
    Alle goeds voor jullie en fijne Kersdagen in de zon.
    Groetjes Omi en Opi.
  4. Annelies & Jos:
    Hoi saampjes,

het gaat jullie goed. "mooie" camper! Deukje meer of minder maakt niet uit. Hoef je ook niet zo op te passen.
    Rare vraag misschien maar kun je daar ook een kopje thee of koffie in zetten, of nog stommer misschien...koken?
    Leuk, een foto van jullie op je werkplek.
    Geniet de een zonnige warme kerst, hier is het winter, regen, storm en alles wat er bij hoort.

Lieve groetjes, Pap en Annelies.
  5. Stan:
    14 december 2011
    Grappig om weer zoveel bekende plaat(s)jes te zien. De gletsjer, het paardrijden, zeehonden (heb je ze ook geroken?) enzo. Geniet maar lekker nu je er toch bent!
    Groetjes, Stan
  6. Irene:
    15 december 2011
    Leuk, die foto's! Appartement ziet er heel goed uit, lijkt me ook veel beter dan bivakkeren in een backpackershotel. Tegen de rijd dat de Australische herfst begint wil je vast wel weer naar Nederland. Veel plezier!
  7. Hark & Muts:
    17 december 2011
    Leuk appartement! Khad de foto's nog niet gezien :) En die stoelen moeten echt mee terug naar NL! Super relax!
    Genieten nog jullie!
    X Hark
  8. elsie:
    18 december 2011
    Leuk om te horen dat jullie zo genieten van alles. wens jullie allebei prettigen kerstdagen en happy new year.hoop vol tot ziens Els
  9. Chris:
    2 januari 2012
    Wat een heerlijk verhaal weer en wat een enorm gave foto's. Wat hebben jullie het toch ongelooflijk vet daar! Living the good life!

Liefs,
    Chris & Brechje